søndag 15. juli 2012

Dukkesengetøy

Mine dukker har en dukkeseng, men ikke noe sengetøy.  Jeg har sydd dyne, pute og sengetøy til dukkesengen, men så ga jeg bort sengetøyet. Jeg har ikke rukket å tenke på det, så de har vært uten dyne- og putetrekk i månedsvis nå.

Nå har jeg endelig fått samlet meg til å sy nytt sengetøy. En bord med hjerter har jeg heklet for lenge siden, og tøy har jeg hatt liggende, men det har ikke blitt noe av. Nå som sommerferien er på hell har jeg brukt noen timer på å kose meg med dette.


Lengst til venstre vises det nye sengetøyet. Du kan også se borden litt tydligere nederst til høyre.  Det er kjempeenkelt å hekle en slik bord. Si i fra om du ønsker mønster. Jeg har et med kaniner som er litt bredere, det passer bedre om du syr til barna, og ikke dukken. :-)

I midten kan du se det sengetøyet jeg ga bort, som er sydd i engelsk blondestoff.

Øverst kan du se puten som jeg har sydd. En dyne ble også produsert. Jeg brukte en dyne kjøpt på IKEA, klipte til og kantet med skråbånd. Jeg har skrevet litt mer om det i dette innlegget.  Dukkesengetøyet der ser i det innlegget har gudbarnet fått tidligere. Mammaen synes ikke hun trenger mer enn ett, men det må hun jo ha! Ikke sant?

Samtidig som jeg fikk sydd det nye sengetøyet til mine egne dukker så sydde jeg også et likt dukkesett til gudbarnet mitt. Hun har det samme sengetøy til seg selv, men hennes er med kaniner.  Av en eller annen grunn har jeg ikke noe bilde av det. :-)  Jeg tror jeg tar bilde av alt jeg syr, men det gjør jeg visst ikke. Men, etter litt leting så har jeg jo et innlegg med både mønster og et barnesett sydd til lillebroren hennes, det kan du se her.

Morsomt å komme igang med litt smått og godt etter ferien. Tror muligens det blir litt mer dukketøy framover. Så kanskje blir det ikke helt dødt her videre. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar