mandag 3. mars 2014

Helårsklær

Jeg holder på å teste ut mønster, og her er noen plagg jeg har sydd til den lille dukken min (ca 37 cm). Den lilla dressen med korte ben og ermer er til BabyBorn dukken min. Jeg vil lage et tilsvarende mønster til den lille dukken, og da må jeg teste ut den store først. :-)

Jeg har sydd tre forskjellige truser, før jeg er fornøyd. Nå har jeg to forskjellige mønster som fungerer fint. Til T-skjorte har jeg mønster for både lang og kort erm. Har brukt det samme mønsteret for å lage jakke, bare bittelitt bredere. To joggebukser har jeg også laget, en i lys lilla og en i mørk lilla. Et par sokker har jeg sydd, og et par har jeg strikket og sydd. Sokkemonsteret liker dukkesokker også, tror jeg. For det er noen enslige sokker som har forsvunnet. Håper jeg finner de igjen snart. Støvsuge litt kanskje? :-)



2 kommentarer:

  1. Fint med slike basis ting til dukkene. Det er rart det der med sokkemonsteret - det lever gode dager hos oss også :)
    Jeg måtte prøve ut en enkel oppskrift på strikka vest til Babyborn dukka som minien enda ikke har fått - den var veldig enkel og rask å lage. De små dukkene har mange klær nå, så nå holder jeg på med garderobe til den store dukka.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er morsomt med dukkeklær!

      Slett