mandag 27. mars 2017

Slik gikk det på marked....

Helgens marked er over, og jeg trenger å slappe av!  Det er veldig morsomt med marked, men for meg som ikke er i så god form fra før av så tærer det veldig på kreftene. Men det vet jeg jo, så da planlegger jeg å ta det helt rolig denne uka.

Det var ekstra mye besøk på lørdagen, for da var det besøk fra Oslo Reptilpark på Oppsal biblioteket (som er i samme bygning). Vi hadde et samarbeid med biblioteket, hvor barna kunne komme opp til oss for å lage edderkopp etter besøket der.  Det var utrolig mange barn på besøk, og de lagde mange flotte eddekopper!  De ble laget med garn, til en dusk, med ben av piperensere og pålimt øyne. Dette var noe barna synes var veldig morsomt.  Det ble også veldig travelt i kafeen vi har sammen med markedet. I en periode ble det faktisk tomt med sveler, og fryktelig travelt på kjøkkenet. 

Salget mitt gikk bittelitt bedre enn det forrige, så det var jo fint. 

Beklager at jeg ikke har bilde av de fine eddekoppene. Dere får klare dere med et bilde av noen dukkeklær.   


Ponchoen har jeg vist tidligere, olabuksene er nye.
Begynte med den lyse buksa, for å teste mønsteret. Deretter sydde jeg de med gule stikninger, som passer supert. Sydde de med røde stikninger for å sjekke om det ble ennå bedre om jeg gjorde de litt smalere i bena og i livet. Bena var helt greie, og livet ble pent, men litt trangt. Ikke noe problem for en voksen, men er veldig lite barnevennlig.

Jeg hadde flere strikkesett igjen etter markedet før jul i fjor. For å gjøre disse litt mer interessante fant jeg ut at det var bedre med et helt antrekk, og lagde disse olabuksene. Jeg synes de er kjempefine selv, og tenkte at det var en genial plan. Men hvor feil kan man ta? Solgte ikke et eneste sett med genser og olabukse, heller ikke den med ponchoen.  Merkelig, synes jeg. 

De klærne jeg har igjen etter markedet planlegger jeg å sette sammen til sett, og legge de inn på Facebooksiden min. Kanskje noen er interessert i en handle der?  Facebooksiden heter Min Dukkeverden.    https://www.facebook.com/dukkeverden/


1 kommentar:

  1. Nei, det er ikke alltid så enkelt å vite hva kundene ønsker :) Jeg ser på dattera mi, at hun veldig ofte går for det som er rosa eller lyse lilla. Lager jeg noe i disse fargene, så faller det stort sett alltid i smak. Pasteller er favoritter. Jeg prøver å vise andre farger, men nå er hun så stor at jeg ikke kan gjøre annet enn å vise mulighetene. Så velger hun jo selv til slutt :)

    SvarSlett