torsdag 28. februar 2013

Ut på tur - til tre små jenter

... som skal få dukkeklær.   Har holdt på i et par uker nå, og nå er det meste klart.

De to øverste bildene er til Solveig, som ble ett år i januar. De to nederste bildene er klær til de to litt større jentene på 3 år. Ingeborg har bursdag mens vi er på besøk, så hun skal få litt andre gaver også. Kan ikke sladre om det nå, men det er ikke dukkeklær. :-)

 
Solveig skal også få denne afrikanske dukken. Klærne i midten er de som dukken hadde på seg da hun ble kjøpt. De andre har jeg sydd, men ikke vist fram her tidligere. Det grå settet med truse, t-skjorte, lue og lekedrakt har jeg sydd med rosa kanter tidligere. En liten rosa joggebukse med tilhørende lue er også produsert




























 
Jeg har kjøpt inn litt garn. Planen er å strikke en liten kåpe, og litt sokker, votter, skjerf lue og sånt. Til kåpen har jeg kjøpt burgunder babyull, og til sokker osv har jeg kjøpt et melert garn i forskjellige rødtoner. Dette er også til ettåringen og den nye dukken, men det blir nok kanskje litt sokker og skjerf til de andre jentene også.

Babyull blir veldig pent, men jeg har aldri strikket med Step-garnet tidligere.
Håper og regner med at det skal bli fint.

 Jeg holder på med en annen overraskelse også, som jeg håper å få ferdig før jeg skal reise.

Nå gleder jeg meg til å reise dit på besøk. Vi skal kose oss masse med noen dager sammen!






3 kommentarer:

  1. Wow, en gave etter mitt hjerte :) Så skjønn dukke også da. Jeg kjenner at jeg er veldig glad i dukker til å være så gammel som jeg er, men jeg tør å innrømme det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ikke bare innrømmer det, jeg har jo dukkeblogg også. :-))) Men, jeg tror ikke at dukken er babyen min da. De ligger ofte slengt rundt omkring, med eller uten klær. Søk litt etter dukkeblogger, så ser du hva jeg hinter til.

      Takk for alle kommentarer. Når jeg får litt overskudd skal jeg se om det ikke kan bli en elefantdrakt til deg. Vil du ha lue også, eller er ikke det så viktig?

      Slett
  2. Kjempefine dukkeklær! Heldige små jenter som får så fine gaver :)

    Jeg kjøpte Baby Born til meg selv da jeg for noen år siden hadde dilla på å sy og strikke dukkeklær. Måtte jo ha dukke å prøve klærne på ;) Da var jeg også innom mange dukkeblogger og fikk ideer. Men så tydelig der at det var endel damer som var over gjennomsnittet interessert i dukker ;)

    SvarSlett