lørdag 23. februar 2013

Dukkeklær - i neonrosa

For en tid tilbake laget jeg en ermløs kjole til gudbarnet, hvor hun selv fikk velge farge og motiv. Nå har jeg brukt rester til å sy 3 nesten like dukkekjoler. Jeg skal på besøk til noen små jenter om ikke så lenge, og holder på med å sy litt dukkeklær til dem. 

Til høyre er kjolen jeg sydde til gudbarnet, 

og her er de tre dukkekjolene.


 















Jeg har laget de litt forskjellige, så de ser forskjell på dem. 



Og er er niesen min Tuva, som jeg hadde syklubb med i går. Ja ikke bare oss to, men kusine Ellinor og tante Anne var også med. 

Vi var riktig flinke alle sammen, og kooooste oss!

Tuva sydde disse to putene, som hun ga bort til lillesøsteren sin. Hvem vil ikke ha slike fine puter?

Når mormor så de fine putene så bestilte hun sporenstreks en sygave til bursdagen sin. Mer fornøyd går det vil ikke an å bli?

Tuva fikk egen symaskin av tantene sine til 10-årsdagens sin (kombinert med jul), og derfor har vi syopplæring/syklubb nå. Tuva er kjempeflink, og det gleder et tantehjerte veldig masse!

3 kommentarer:

  1. Så gøy med syklubb. Min 9-åring har også lyst til å sy rett som det er :) I går sydde jeg ei lita dukkebukse med ribb. Jeg bare heiv meg over maskinen, og det gikk veldig fint. Kjempegøy!! I dag var jeg på Stoff og stil og handla ribb. Endte opp med 7 forskjellige farger så nå kan jeg sy mange bukser fremover :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gikk også litt "overboard" for en stund siden, og har en hel pose full med forskjellige farger.

      Så bra at du bare heiv deg over det, klart du får det til! :-)

      Slett
  2. Tuva er så stolt av disse putene, med god grunn. Synes de ble kjempefine. Gleder oss til nye sofaputer. Kjolen med fallskjerm var også nydelig, også de søte dukkekjolene. Flinke er dere.

    Hege

    SvarSlett