torsdag 20. mars 2014

Vesledokka får to nye kjoler

Kan ikke bare sy til Babyborn, den lille dukka må også få litt nye sommerklær.

Tester ut et mønster på kjole, og har sydd to kjoler i dag. Er muligens litt trange i ermene, men det er jo litt fint at de ikke er så vide også. Litt problemer med halskanten på den grønne. Det skyldes mest at det stoffet ikke er så elastisk, og at halskanten da ble litt stor. Laget en bitteliten V foran, det hjalp litt.


Elefantkjolen fikk en smal ribb på ermene også, det ble jeg fornøyd med. Halskanten var også helt fin.  Når jeg lager mønstre så skriver jeg på bredde og lengde på ribben også, så slipper jeg å måle og regne hver gang. Smart jeg, skjønner du! :-))

Beklager løfting av kjole på bildet lengst til høyre, men om man har ny truse så må den jo vises fram!

2 kommentarer:

  1. Det så ut som et veldig greit kjolemønster. Elefantstoffet er supersøtt :) Jeg har også endelig lært meg å notere ned lengden på ribben så jeg slipper å måle og lure hver gang…men det tok lang tid før jeg husket å gjøre det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skriver målene ned på mønsteret, så har jeg de alltid klare.

      Lager også dukkemønster i noe som Stoff og Stil kaller Polster-vlies (nonwoven) hvit. Koster 10,95 for en meter, så det blir ikke så dyrt.

      Mønsteret blir også ganske stivt, slik at jeg bare kan holde på det mens jeg klipper rundt. Har lagt til alt nødvendig sømmonn. Veldig enkelt. S&S bruker tilsvarende på sine egne mønstre har jeg sett. I hvertfall på de få jeg har kjøpt der.

      Slett