tirsdag 25. mars 2014

Nye klær til Babyborn

I klesskapet til Babyborn er det noen klær som ikke passer til noe spesielt, så jeg begynte å se på hva som kan gjøres.

Jeg har liggende et skjerf og en buff som ikke hadde noe tilhørende klær. Nå som våren er i anmarsj passer de jo fint med en lett variant av lue og skjerf. :-) Jeg liker å lage klær i sett, men det blir ikke alltid slik.

Jeg har sydd en bukse, og har tenkt at jeg kan strikke en genser. Vi får se hva det blir til. I mellomtiden har dukken fått på seg en T-skjorte og truse som passer til. (Trusen er lik T-skjorten.)

Jeg vil anbefale dukken å ta på seg en jakke eller genser, for det er ikke SÅ varmt ennå. (Jeg må bare lage noe først..... )

Ha en fin dag i solen! Håper det er sol hos deg også. Det er så deilig med sol!

3 kommentarer:

  1. Så fine - likte godt bondegårdsstoffet :)
    Ja, her er ikke mye varme å skryte av - og den sola som ble lovet skulle skinne hele uka, er også borte her jeg bor :)

    SvarSlett
  2. Hei, nå har jeg lest gjennom hele bloggen din og er så imponert! Du er utrolig dyktig! :D Jeg har aldri sydd noe selv, men har en datter som nærmer seg to år og som har begynt å leke med dukker. Vi har bare sånne små dukker da mellom 18 og 30 cm lange, men de har ikke klær stakkars. Så jeg var på biblioteket i går og lånte Sy dukkeklær og Dukkeklær for alle anledninger. Får bare prøve å skalere ned mønstrene. Lette på Internett etter litt inspirasjon, og fant da denne bloggen og du og du så lekre antrekk du lager! Skal prøve mitt beste for å få til noen søte klær til våre dukker. Tusen takk for flott inspirasjon! :) Vennlig hilsen Unni.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig å høre at du ble inspirert! Lykke til med sying av dukkeklær.
      Du blir flinkere etter hvert som du holder på, så det er bare å fortsette.
      Det er ikke så vanskelig å endre på mønster, så det får du helt sikkert til. Om du har tilgang til en kopimaskin så kan du forminske mønster om kopimaskinen har dette valget. Bare å prøve seg fram.

      Slett