mandag 8. september 2014

Dukketepper igjen

Nå er begge sikksakk teppene ferdig, og bilder er tatt.

Til det største teppet har jeg brukt 120 gram garn, fordelt på 5 forskjellige farger.  
Størrelsen på teppe er ca 50x60 cm.

Til det minste teppet har jeg brukt rett under 60 gram garn, fordelt på 6 forskjellige farger.
Størrelsen på teppe er ca 30 x 45 cm.

Jeg har nå også strikket ferdig et ensfarget blått teppe, som er veldig lite.
Det måler ca 30x 40 cm og jeg har brukt litt mindre enn ett nøste (50 gram).

Se dette innlegget for informasjon om mønster.

Det er så mange farger å velge mellom, og det er ikke så lett å se hva som blir fint. Det første teppe ble mer variert i styrkegrad på fargene. Det største ble litt roligere. Vanskelig å si hva som er finest, det er smak og behag. Jeg skulle ønske jeg hadde en utrolig fin fargeforståelse, men det har jeg dessverre ikke. Jeg vil at fargene skal overraske med hvor fint det passer sammen, men det skjer dessverre sjelden. Ikke at det blir helt ubrukelig eller noe, men ikke så overraskende fint som jeg ønsker meg!   

Nå er det slutt på strikking av dukketepper. Nå er planen å strikke dukkegensere og en liten vest/slipover til en gutt på tre år.  Jeg har begynt å tenke litt på jul, og skal se om det kan bli noen hjemmelagede gaver til jul. En dukke skulle jeg gjerne ha sydd, fra den nye dukkeboken min. Og den må vel ha et par antrekk også. Hadde vært fint å få den klar til jul. Nå er det vel ikke noe vits å ha flere planer før jul, for da blir jeg ikke ferdig. Bare å gjøre ferdig halvferdige prosjekter, og starte å prioritere på de som ennå er i planleggingsfasen!



1 kommentar:

  1. Nå har dukketeppene blitt gitt bort. De har havnet i Romsdal, og ble godt mottatt av både barn og mor. :-)

    SvarSlett