onsdag 8. oktober 2014

Stille her - men jeg følger med....

Nå har jeg ikke sydd noe dukkeklær på en stund, men jeg følger med rundt omkring. 

Her kan dere ta en titt på noen fine bukser som AvMeg har laget til dukkene hjemme hos henne. Det er stund siden innlegge thennes, men dette er et veldig fint nybegynnersted. Og jeg ønsker jo at flere skal sy sine egen dukkeklær.

Det er litt morsomt, for hun hadde litt vegring mot RIBB, men plutselig så var det helt greit. Må prøve vet du, det er da du lærer det!   Alt må jo ikke bli perfekt heller - hverken første, andre eller tredje gang.  Med små dukkeklær kan det være smart å sy ribb først (f.eks. i bena) og sy igjen side eller innersømmen til slutt.  Det pleier jeg å gjøre, i hvertfall på bena. I livet går det greit å sy i når buksen er sydd sammen.

RIBB er altså det elastiske stoffet du har øverst, som linning, og nederst på bena. I tilfelle noen lurte.....



http://avmeg.blogspot.no/2013/05/dukkebukser.html


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar