tirsdag 2. juni 2015

Genser, bukse og sokker

Jeg har endelig fått sydd litt dukkeklær. Holder på med å sy barneklær, men var ferdig med dagens prosjekt.

Til dukka mi ble det en bukse, en genser og sokker.  Egentlig ble det to bukser, men de er helt like. Jeg laget et nytt mønster til bukse hvor stoffet ikke har noe stretch. Buksen er sydd i et smalstripet cordfløyel, med absolutt ingen strekk i tøyet.

Jeg liker det grå stoffet med pelikaner veldig godt. Har kantet med lilla ribb, for å matche de lilla pelikanene. Dette førte til at dukken også måtte få lilla sokker. 

Kanskje jeg skulle sy en lue også? 
 
Jeg har satt av denne uken til syprosjekter. Det har vært veldig lite søm i ganske lang tid nå.  Har sydd et skjørt og en skjorte i barnestørrelse, og en t-skjorte til meg selv. I morgen blir det nok ikke noe sying, for jeg skal bli med eldste broren min på sykehuset. Jeg får ta med meg litt strikking. :-) For det blir nok en del venting, tenker jeg. 

Ellers gleder jeg meg til sommerferie!


 

I full falt sydde jeg en lue til dukka også. Her er den!



1 kommentar:

  1. Flott sett - fint stoff med pelikaner på. God idé å sy lue med ribb - det har jeg ikke tenkt på. Jeg er så forelska i ribb for tida, så jeg liker å se enda flere måter å bruke det på :)

    SvarSlett