tirsdag 27. oktober 2015

Nattkjole og litt ekstra

Hadde en plan om å sy en nattkjole i et veldig koselig stoff, men så var de for lite. Så da fant jeg fram dette Lille Martine stoffet, som jeg liker veldig godt. Får det i mange farger. 



Den ble litt større en jeg hadde tenkt. Jeg delte mønsteret mitt i to, for jeg tenkte at det ville bli fint med litt rynker på skjørtet. Laget det like godt litt langt også. :-)  Jeg kom på at jeg hadde noen rester av blonde liggende, så etter mye om og men hadde jeg fått satt blonde i halsen forran. Tenkte det var greit å unngå å lage innlegg eller fore toppen, men det hadde vært mye enklere!  Måtte ha noe i halsen bak også, så der er det skråbånd. Som sagt, ville vært mye enklere å lage for i toppen!  Ble jo litt kjedelig om man bare hadde blonde i halsen, så da fant jeg en lang rest og satte på nederst. Men mens jeg lette fant jeg de hvite kroklissene, og det var jo litt artig. Så da ble det kroklisser litt her og der også. De rundt ermene måtte jeg sy på for hånd, for det ble litt trangt. Hadde vært enklere om jeg kom på det før jeg sydde sammen ermene! 

Dukka måtte få truse også, og den har også en liten blondekant nederst på bena. 

Natta dukka!   Den nye mammaen vil sikkert like gjerne bruke den som kjole, men det skulle altså være en nattkjole. <3


Her er en liten oppdatering på tidligere prosjekter:


Trodde jeg hadde lagt ut skjørtet tidligere, men det hadde jeg ikke.

Det lille olaskjørtet har fått en genser.

Den kan kneppes i ryggen med noen små trykknapper. 

De er litt vanskelig å bruke for små barnehender, så ikke noe smart. Men morsomt og fint. :-)

Det var en liten feil i kanten på det ene ermet, så jeg lurte på om jeg måtte beholde den selv. Men jeg får heller gi beskjed til de nye eierne.







Her er det trusa som er ny. Jeg er litt opptatt av at dukkene må ha undertøy. :-)))



Jeg har lyst til å sy en guttepysj også, og kanskje noen juleklær. Og så har jeg lyst til å sy en dukkebunad!  

Det får bli senere. Er kanskje nok sying av dukkeklær nå. Må få sydd litt barneklær også. Det er ikke så lenge til jul, så jeg må få ferdig noen flere julepresanger. 


Takk for titten, vi sees nok snart igjen.

2 kommentarer:

  1. Mange koselige dukkeklær - søte og helt sikkert populære for små (og store) :) Jeg har nettopp arva masse garn. Tenker det blir litt strikking til dukka når jeg bare får tid :)

    SvarSlett
  2. For ein yndig nattkjole! Eg likar også veldig godt slikt Lille Martine stoff. Veldig koselig. Hi hi...ja det har lett for å balle på seg når ein begynner å dille med pynting, kjenner godt til det :) Det eine dreg gjerne det andre med seg.Nydelig vart den i allefall.

    SvarSlett