torsdag 15. oktober 2015

Olabukse og vest

Jeg er i dukkeklærmodus om dagen, og da koooooser jeg meg. :-)

I dag fant jeg ut at det er fint å ha noen nøytrale klær, som passer sammen med alt det fargerike jeg pleier å lage. Valget falt på en bukse og skjørt i olastoff. Ble så mye detaljer på olabuksa at det ikke ble noen skjørt, men det får jeg ordne en annen dag. 


I dag har jeg rett og slett overgått meg selv, synes jeg. Ha ha..... Masse detaljer på olabuksa, lommer både foran og bak, og knapp og glidelås  (... eller mange stikninger i alle fall). 

I tillegg laget jeg en omslagsvest/-kjole som er dobbeltsidig, og kan brukes begge veier. Jeg er litt iriitert på hvordan knappene på toppen ligger, men når jeg ser på bilde ser det helt greit ut. 

Som tilbehør ble det en stripete genser som jeg hadde fra før, og de kule røde slagstøvlene som jeg kjøpte på Palma i fjor sommer. 



4 kommentarer:

  1. Kjempefine dokkekle:) Olabuksa var skikkelig tøff då! Men tidkrevande med så mange detaljar! Slikt forkle har eg også laga mange av. Raske og greie å sy. Får veldig lyst til å sy dokkekle når eg ser det fine du lagar men no har senebetennelsen blussa skikkelig opp igjen så no blir det absolutt ingenting gjort.
    Ønsker deg ei fin helg:) Eg skal i selskap i morgon og feire ein slektning som blir 90 år! Det står det respekt av!

    SvarSlett
  2. Veldig flotte - slike bukser blir jo spesielt fine med slike detaljer. En slik forklekjole fikk jeg også lyst til å sy nå - det har jeg bare sydd til jenta mi da ho var mindre. Sikkert veldig greit å sy. Fin helg til deg :)

    SvarSlett
  3. Hvor for du oppskrifter fra. Karen stolt tante til mange dukke gale jentet

    SvarSlett
  4. Jeg har noen bøker med mønstre på dukkeklær. Du kan sikkert få lånt noen på biblioteket. Etter hvert har jeg laget mønster selv også. Betrakt mønstrene i bøker for et forslag. Når man har sydd en stund er det enkelt å gjøre endringer. Tror jeg har lagt ut et par mønstre, om du leter litt. <3

    SvarSlett