mandag 24. oktober 2016

Min dukke - da jeg var liten

Jeg har hatt den gamle dukken min, fra jeg var barn, liggende på loftet i mange år. Det er sikkert mammaen min som har sørget for at jeg har fått den en gang som voksen. Jeg husker ikke helt, men har hatt den selv i mange år nå.  Flaks at jeg ikke har kastet den. Eller gitt den bort, for jeg er veldig rask med det.  Har nok hjulpet at den har vært veldig skitten, og ikke sett så fin uta.

Etter å ha ligget på senga i gjesterommet mitt i et par år har den nå endelig blitt vasket og gjort fin igjen. Gudbarnet på 6 år (nesten 7) har hjulpet meg med å vaske den. Det var en koselig jobb vi gjorde sammen. Jeg burde gjort noe mer med håret hennes, kanskje jeg får gjort det etter hvert.

Den har ikke så mye klær lenger, så jeg har strikket en kjole til henne. 

I følge Den norske dukkegruppa på Facebook er det en Annelise-dukke. Den er ca 50 cm høy, så litt større enn en Babyborn (som er veldig vanlig nå). Men med litt tykkere garn så brukte jeg samme oppskrift som jeg har strikket med til Babyborn. Eneste endringen var å øke litt på lengden. Hun var ganske søt i en som var kortere også, men det var litt vel snuppete, så da ble denne et par cm lenger. 

Veldig koselig å få dukka mi presentabel igjen. Når jeg får litt bedre tid (etter jul?) så skal jeg lage litt mer klær til henne.




 

3 kommentarer:

  1. Så fin hun ble. Disse dukkene er jo ynda samleobjekt. Jeg blir så glad når jeg følger denne dukkebloggen din. Fint å se at jeg ikke er alene om å hygge meg med dukkene i voksen alder. Tror jeg også må ha et dukkeinnlegg til helga :)

    SvarSlett
  2. Er koselig med dukker, og jeg elsker å sy dukkeklær. Må få laget litt mer til gamledukka etter hvert.

    SvarSlett
  3. Så fin hun ble! Fargen på kjolen og sløyfa ble veldig fin til det mørke håret, og gir fin retrolook, synes jeg. Artig at du skriver om dukkeklær, koselig blogg!

    SvarSlett