søndag 10. februar 2013

Dukkeklær - lekedress og lue

Dette stoffet med elefanter er et av de stoffene jeg har vært veldig glad i. Synes det er så koselige, og i tillegg er det mykt og godt. En siste lille rest har blitt til en lekedress og lue.



Som vanlig måtte jeg bare få mønsteret til å stemme midt foran og bak, og synes jeg fikk det ganske godt til. Jeg hadde lyst til å lage det litt sprekt med en annen farge på kantene, og kom til å tenke på de grønne trykknappene jeg har kjøpt. Det var bare det at jeg ikke hadde noe ribbestoff i grønt. Så da ble det en liten tur til Stoff og Stil, hvor jeg fant et stoff som passet perfekt. I dette tilfelle bruker jeg vrangsiden, men det har et soppmønster på forsiden.

Kjenner at jeg har en liten dille på luer nå, så da måtte det jo bli en lue også, skikkelig "baggy". 

Har litt elefantstoff igjen, så jeg tror at jeg må sy en slik lekedress med lue til mine egne dukker også. Jeg liker godt å gi bort, men må jo ha litt tøy her hjemme også, når jeg får små dukkemammaer på besøk.

5 kommentarer:

  1. Superfint stoff med elefanter på. Det er slikt et stoff som jeg forelsker meg helt i! Du tar vel ikke tilfeldigvis imot bestilling på en liten lekedress til en Babyborndukke i det stoffet? Jeg får jo ikke til å sy i elastiske stoffer... Jeg tror jeg må kjøpe meg en Babyborndukke til jenta mi når hun blir litt større. De dukkene er litt større enn den jeg har gitt henne nå, og vil passe bedre oppi ei stor dukkevogn :)

    SvarSlett
  2. Oh my! I´m in big love with this outfit!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for koselige meldinger! Veldig koselig, gjør meg glad. :-)))

    SvarSlett
  4. Så fine dukkeklær! For endel år siden sydde og strikket jeg en drøss av dukkeklær, men siden 7-åringen min aldri har vært særlig gled i dukker, dabbet det litt av med produksjonen. Jeg har et håp om at 2-åringen min skal få litt større dukkelidenskap, og foreløpig ser det bra ut :) Fikk lyst til å sy mer nå ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Lykke til med dukkelidenskap hos 2-åringen. Kan jo prøve å bidra litt selv, med å leke sammen med henne. Dere har vel fremdeles de "gamle" dukkeklærne, så da har hun masse å bytte på. Har noen 3-åringer i omgangskretsen, og de liker godt å skifte på dukkene (dvs få meg til å gjøre det....).

      Takk for at du var innom og tok en titt på dukkebloggen min. Jeg har vært en tur innom hos deg også, men rakk ikke noe kommentar akkurat nå. (Tror du får beskjed om at jeg svarer på din melding hos meg. Håper det i alle fall. :-) Og så tar jeg en lengre titt hos deg når jeg har bedre tid. Liker å lete meg rundt omkring i blogglandia.)

      Slett