onsdag 20. februar 2013

Dukkeklær - Rosa :-)

Dette settet har vært nesten klart en stund. Det er strikkegenseren som ikke var montert. For det er så kjedelig! :-))

Nå er genseren klar, etter en veldig liten innsats i går kveld. Skjønner ikke helt hvorfor jeg alltid utsetter montering av strikketøy?




Settet består egentlig bare av joggebukse og genser, men jeg laget en liten lue også, fordi jeg har litt luedilla. :-)  

De hvite sokkene hørte til pysjamasantrekket, men kan jo brukes her også. Den hvite t-skjorten er jo også bra å kombinere med rosa. 


Den lille grå trusen med rosa kant har jeg andre planer for, så den dukker nok opp igjen. 


Dette var i grunnet det jeg har sydd til babyborndukken nå. Mye av det skal brukes til en presang, men jeg har en liten oppgave igjen først.

Nå har jeg begynt å sy til den mindre dukken (37 cm). Det betyr at jeg må lage egne mønstre, og det tar litt tid å få alt til å bli bra. Men, jeg er i gang, så i morgen kommer det nok et innlegg om det jeg har laget til nå.

Her i Oslo er det nydelig vær nå, og jeg har tenkt meg ut en liten tur. Håper at dere også har besøk av det flotte vinterværet!  Ha en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Takk for oppmuntrende ord om å sy i elastiske stoffer :)
    Herlig dukketøy - genseren likna litt på en pitte liten "Skappelen-genser" :)
    Jeg strikker på en Skappelen genser til meg selv - det begynte bra, men har stoppa opp i noen måneder nå. Skal ta frem strikketøyet i dag!
    :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tenkte på Skappel mens jeg strikket den. :-) Er ikke så enkelt å ha langt og oversize på dukke, så jeg måtte strikke den passende stor.

      Liker best mindre prosjekter, som jeg kan klare å bli ferdig med. Strikket denne dukkegenseren veldig fort, men brukte flere uker på å få den montert. Skjønner jo hvorfor jeg har diverse voksenprosjekter liggende. Har et som sikkert er 25 år gammelt. Veldig avslørende dette. :-)

      Slett