mandag 21. juli 2014

Vinterklær til Baby Born

For en stund siden sydde jeg en bukse, og planla å strikk en genser som passet til. Men, ting tar tid, og det gjelder dukkeklær også. Ennå de er så små!

Jeg har tidligere sydd en BUFF og et sirkelskjerf, som også passet til buksa. 

Nå i sommer har jeg endelig fått strikket en genser. Jeg måtte lage mønster underveis, for å få det til å passe, men jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Mulig jeg strikker en genser til, og da kan jeg montere ned oppskriften underveis. Garnet kommer fra Stoff og Stil, min lokale stoff- og garnlanger. :-)))

En langermet genser, truse og sokker har jeg laget i dag. Så nå er dokka ferdig kledd, og venter på vinteren.   Det gjør ikke jeg, for jeg koser meg med sommervarmen vi har i Norge nå.  


2 kommentarer:

  1. Kjempefine klær - et flott sett! Lurt med sideåpning så blir genseren lett å ta på :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Noen ganger er jeg flink til å tenke på små barnehender, andre ganger tenker jeg mer på hvordan klærne ser ut. Ungene pleier ikke få til å skifte klær på dukkene før de er litt eldre. Og Babyborndukker er jo helt håpløse, så stive som de er. Jeg kjøper en type dukke som er mindre, med mykt midtstykke.

      Slett