tirsdag 13. oktober 2015

Dukkeklær

Her er litt nye dukkeklær. Jeg håper det blir tid til å sy mer før jul. Det er så koselig å sy dukkeklær!


Jeg fant ut at jeg skulle sy en buksedress i olastoff. Brukte gul tråd til stikninger, og sydde en fiskegenser med gul halskant. Genseren fikk selskap av en shortstights. Deretter gikk jeg for ROSA og grått. En kjole med åpning i ryggen, og en tilhørende tights. Går fint an å bruke kjolen uten tights. (Da burde jeg kanskje laget en truse også.....)  De fine skoene har jeg i dukkeskokofferten min. <3


Egentlig var jeg ferdig med å sy dukkeklær i dag, men så fant jeg ut at jeg måtte sy denne lekedressen også. Ikke like bra mønstermatch på bakstykke, men forstykket er jeg fornøyd med.  Lue hører til.




2 kommentarer:

  1. Så fine dokkekle! Enig med deg i at det er veldig koselig å sy:) Er ikkje i form til å sy noko særlig no, men har sydd litt dokkekle til ei utlodningsdokke. Bl.a ein fantasibunad. Veldig kjekk å lage! Hadde alt eg trong til den i hyllene mine så slapp å kjøpe nytt. No sit dokka klar til avhenting med bunadsstasen på. Er så fin at:)
    Spedde på med nokre antrekk eg har laga før så slapp eg sy så mykje no.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir fint med dukke og dukkeklær til utlodning. Det blir nok populært. Synd at du er i dårlig form, håper du snart blir mye friskere og kan kose deg med hobbyen din.

      Det med bunad var en god ide. Det har jeg tenkt på mange ganger, men ikke fått gjort. Takk for påminnelsen. <3

      Slett