torsdag 22. september 2016

Heldress til Babyborn

Måtte jo jobbe videre med mønsteret mitt til heldress til Babyborn. Så nå har jeg fått laget et nytt mønster, som er langt nok....









Sydde først dette rosa settet. Synes det ble veldig søtt. Lua har jeg sydd for en god stund siden, nå fikk den noe klær som passer til. Burde hatt noen sokker, kanskje?  Så dukka ikke fryser på føttene.

 
 

I dag har jeg sydd denne dressen, med tilhørende lue. Løvestoffet var en rest fra tidligere. Sydde en barnegenser, så vidt jeg husker. Brukte grønn kant til, det syntes jeg ble fint. Ikke alt trenger å være rosa, jeg bruker masse andre farger også. 


Til den hvite har jeg brukt plasttrykknapper, mens løvedressen har fått metalltrykknapper. Tror ingen av delen fungerer så alt for godt for barn. Kanskje jeg får lage en med  borrelås? Usikker på om det er så enkelt det heller.

Hva synes du? Kanskje må de bare få hjelp av en som er større, søsken eller en voksen.

2 kommentarer:

  1. Fine klær - begge settene. Ikke lett å si det der med borrelås. Jeg er ikke noe glad i borrelås, for det henger fast i alt mulig og gjør at stoff de kommer borti blir veldig nuppete. Sikkert noen voksne i nærheten som kan hjelpe til å kneppe klærne dersom det skulle bli for vanskelig :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Høres ut som et godt poeng. Da fortsetter jeg med knapper, og satser på at de har noen som kan hjelp.

      Slett