mandag 10. oktober 2016

Dukkeseng og tilbehør

Jeg hadde nesten glemt det, men fant igjen masse bilder jeg har tatt i sommer.  Jeg malte dukkesengen min, sydd sengetøy og strikket noen tepper.

 
Dukkesengen kjøpte jeg på IKEA for flere år siden, det er ikke så lenge siden jeg så at de fortsatt har den. Det er ikke så ofte jeg har besøk som leker med dukker lenger, så jeg har lurt på å selge den på et marked som husfliden har om ikke så lenge. Sengen er malt i en dus grønnfarge. 

Jeg har sydd 3 sett med sengetøy, et i hvit blonde og et lilla og et blått i Lillemartine, med heklet hjertebord. 

Jeg har laget mange slike sengesett til barn, hvor jeg hekler en kaninrekke. Men den er litt stor til dukkesengetøy, så jeg laget denne med hjerter. Jeg syr også dyne og pute til sengetøyet. Sengen har madress og laken.




Jeg har strikket slike tepper tidligere. Jeg liker sikksakkmønsteret så godt. Teppene har litt forskjellige størrelser, og kan brukes til å ha på sengen eller pakke inn dukkebabyen.


Tidligere har jeg laget et hettehåndkle og en stellematte. Måtte ta nye bilder for å vise fram alt. Dukken har fått en ny strikket kjole, med mønster fra SIWISTRIKK.
Sist vises også to forskjellige helsetepper som jeg har forminsket fra babyhelsetepper.  

Storesøster passer på lillesøster som sover i sengen sin. 



1 kommentar:

  1. Kjempefine sengeklær. Kjolen ble også søt. Fin dukkefamilie :)

    Jeg er ferdig med en liten jakke til Tjorven, men utsetter å få sydd inn knappene. Det går jo fort når jeg er i gang, men det er alltid tiltak å få begynt :)

    SvarSlett